Wyprawy KTR Sigma trochę dalej od domu

Klubowe zakończenie sezonu rowerowego z bazą w Czarnkowie - 19 do 21 października 2018 r.

W dniach 19 - 21 października oficjalnie zakończyliśmy sezon rowerowy. Tym razem KTR SIGMA gościła w Czarnkowie. Naszą bazą był Hotel Lidia, w którym skorzystaliśmy też z oferowanych tam śniadań i obiadokolacji. Piątkowa biesiada była szczególna, gdyż aż pięciu spośród naszych sympatyków wstąpiło do Klubu. I tak po zaprzysiężeniu pełnoprawnymi członkami SIGMY zostali: Hania, Krysia, Tereska, Darek i Mieciu. Serdecznie witamy w naszym gronie!!!

Sobotnią trasę prowadziła Beata z Łukaszem. Wpierw pojechaliśmy do siedziby czarnkowskiej Rowerowej Sekcji Turystycznej, gdzie pozostawiliśmy rowery i udaliśmy się do Muzeum Ziemi Czarnkowskiej. Tam czekał na nas przewodnik. Przy zbiorach muzealnych poznaliśmy historię Czarnkowa i okolic. Następnie był wspólny spacer po mieście, na trasie którego znalazły się: Góra Krzyżowa z pięknymi widokami, Ratusz, Rynek, pomnik Janka z Czarnkowa, budynek obecnego Starostwa, Browar, Kościół pw. Św. Marii Magdaleny. Przy każdym z tych miejsc mięliśmy okazję wysłuchać ich własnej historii. Wróciliśmy po rowery i tam w towarzystwie Pawła Zajdy, Prezesa czarnkowskich rowerzystów uraczyliśmy się słodkim poczęstunkiem. Potem Beata i Łukasz przez liczne pagórki poprowadzili nas do Lubasza do Sanktuarium Królowej Rodzin. Ksiądz po odsłonięciu Cudownego Obrazu Matki Bożej z Dzieciątkiem i krótkiej modlitwie opowiedział o Sanktuarium.

Kolejnym punktem był Goraj. Tam mieści się neorenesansowy zamek zbudowany dla hrabiego Wilhelma Bolka von Hochberga, ówczesnego właściciela majątku Goraj. Dzisiejszym gospodarzem majątku jest Zespół Szkół Leśnych, a obecnie w zamku znajduje się internat. Pan Bogdan Olkuśnik, były nauczyciel, a obecnie opiekun w internacie oprowadził nas po wnętrzach zamku i wokół niego. Część z nas odszukała mieszczący się w pobliżu grób hrabiego. Droga powrotna prowadziła przez śluzę na Noteci w Pianówce. Cała trasa nie była długa, ale za to niewątpliwie urokliwa z uwagi na ukształtowanie terenu. Dzień zakończyliśmy wspólnym posiłkiem z degustacją piwa z czarnkowskiego Browaru. Również zostały ogłoszone wyniki konkursu - rowerowej wykreślanki, który wygrali Iza i Andrzej. W ten sposób zakończyliśmy sezon rowerowy 2018 i jak zawsze - jeździmy dalej. Zapraszamy do galerii.